Zdjęcie autora
Autor: Agnieszka Konieczna

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych kandydatów?

0:00 / 00:00
Jak napisać ogłoszenie o pracę krok po kroku
Co powinna zawierać oferta pracy? Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje, jakich nie może zabraknąć w ogłoszeniu o pracę.
Stanowisko, zarobki i inne podstawowe informacje
Scrollując stronę z ofertami pracy, kandydat już na tym etapie powinien uzyskać podstawowe informacje o stanowisku. Warto się wyróżnić i sprawić, żeby jak najwięcej osób kliknęło właśnie Twoje ogłoszenie. W podglądzie oferty pracy powinny znaleźć się następujące informacje:
  • Tytuł — dokładna nazwa stanowiska.
  • Nazwa firmy i logo.
  • Miejsce pracy.
  • Poziom stanowiska (stażysta, młodszy specjalista, ekspert, menadżer itp.).
  • Rodzaj oferowanej umowy.
  • Wymiar pracy (pełny/niepełny etat, praca sezonowa).
  • Tryb pracy (stacjonarna, zdalna, hybrydowa, w terenie).
  • Data publikacji ogłoszenia.
  • Zarobki — coraz więcej kandydatów nie decyduje się aplikować na stanowiska, na których nie ma podanych widełek płacowych. Po co tracić czas i aplikować w ciemno, skoro konkurencyjny pracodawca określił wynagrodzenie. Nie używaj sformułowań typu atrakcyjne wynagrodzenie, tylko podawaj konkrety np. zarobki 6000-9000 zł netto w zależności od umowy.
Informacje o firmie
Już na samym początku warto pozyskać zaufanie kandydata. Pokazując, że firma jest z „krwi i kości”, zwiększasz szansę, że kandydat przeczyta ogłoszenie o pracę do końca i zdecyduje się zaaplikować. Napisz, czym firma się zajmuje, jakie usługi/produkty oferuje, jak długo istnieje na rynku oraz czym wyróżnia się na tle konkurencji. Zaprezentuj firmę tak, aby kandydat chciał w niej pracować.
❌ UNIKAJ opatrzonych tekstów typu: 
  • jesteśmy rodzinną firmą z długoletnią tradycją;
  • priorytetem jest dla nas indywidualne podejście do klienta;
  • pracujemy w młodym i dynamicznym zespole.
Niech Twoje ogłoszenie o pracę będzie bardziej kreatywne. Zobacz, jak można zrobić to lepiej. Przykłady:
  • Chcesz, aby Twoja praca przyczyniała się do wydłużenia ludzkiego życia? Dołączając do naszej firmy to możliwe! [branża medyczna].
  • Co powiesz na pracę w jednym z najpiękniejszych zakątków świata? Pracując w XYZ za oknem codziennie będziesz widział śnieg, a wieczorami siedział przy kominku i podziwiał zorzę polarną. [praca w biurze w północnej Finlandii].
  • Z odpadów czynimy surowce. Pracuj z nami i twórz świat wolny od plastiku. [firma recyklingowa].
Opis stanowiska i zakres obowiązków
W tym miejscu postaraj się jak najdokładniej opisać stanowisko i zakres obowiązków. Opis powinien być zwięzły a lista obowiązków dokładna, ale nie zbyt długa. Obszerna lista zadań może odstraszyć potencjalnego kandydata.
Wymagania/oczekiwania
W tym miejscu zawrzyj takie informacje jak:
  • wymagane doświadczenie;
  • wymagany stopień edukacji lub ukończony kierunek studiów;
  • znajomość języków obcych;
  • w przypadku pracowników fizycznych wymagane uprawnienia np. budowlane, elektryczne, wózki widłowe, prawo jazdy itp.
  • znajomość programów komputerowych (np. MS Office, Photoshop) lub narzędzi internetowych (np. Canva, GSC, GA, Google Ads, WordPress)
  • oczekiwania wobec posiadania umiejętności miękkich takich jak: komunikatywność, praca w zespole, kreatywność, organizacja pracy itp.
Korzyści dla przyszłego pracownika
Tutaj napisz o wszystkim, co możesz zaoferować przyszłemu pracownikowi. Zastanów się, co wyróżnia Twoją firmę, aby to właśnie Twoja oferta pracy wydała się najbardziej atrakcyjna. Pamiętaj, że spora część potencjalnych kandydatów jest aktualnie zatrudniona. Motywatorem do zmiany pracy nie zawsze jest tylko wyższa pensja. Napisz, jakie benefity dla pracowników oferujesz. Przykładowo mogą to być:
  • wybór umowy — umowa o pracę/kontakt B2B;
  • możliwość pracy zdalnej;
  • elastyczne godziny pracy;
  • dodatkowy płatny urlop;
  • dofinansowania szkoleń, kursów językowych czy posiłków w firmowej stołówce;
  • zniżka na produkty/usługi firmowe;
  • prywatna opieka medyczna;
  • ubezpieczenia na życie;
  • karta Multisport;
  • darmowy parking lub dofinansowanie dojazdów do pracy.
Etapy procesu rekrutacyjnego
Kandydat powinien wiedzieć, czego ma się spodziewać po zaaplikowaniu na daną ofertę pracy. Czy rekruterzy kontaktują się tylko z wybranymi kandydatami, czy odpowiadają na każde wysłane zgłoszenie? Ile jest etapów rekrutacji i jak wyglądają? Opis procesu rekrutacyjnego może wyglądać następująco:
  1. Dokładna analiza wszystkich nadesłanych CV przez naszych rekruterów.
  2. Rozmowa telefoniczna rekrutera z wybranymi kandydatami.
  3. Zadanie rekrutacyjne.
  4. Rozmowa z Head of Sales.
  5. Decyzja.
Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę?
  • strona firmowa (zakładka kariera lub oferty pracy)
  • portale z ofertami pracy np. Bliskopracy.pl
  • media społecznościowe (LinkedIn, Facebook)
  • Branżowe fora, grupy dyskusyjne
  • Lokalne gazety, tablice ogłoszeniowe
Jak napisać ogłoszenie o pracę na Facebooku?
Do ogłoszenia o pracę na Facebooku możesz podejść na 2 sposoby:
  1. Napisz krótką zajawkę i zalinkuj do ogłoszenia umieszczonego na stronie internetowej (na portalu z ogłoszeniami pracy lub stronie firmowej).
  2. Napisz nowe ogłoszenie o pracę i zostaw link do formularza aplikacyjnego lub podaj maila, na którego kandydaci mają wysyłać swoje CV.
Najważniejsza zasada pisania ogłoszeń o pracę na Facebooku: unikaj kopiuj-wklej! Oferta pracy na Facebooku nie może być kopią ogłoszenia z Twojej strony internetowej czy portalu z ofertami pracy. Post w mediach społecznościowych powinien być krótki, zwięzły i na temat. Umieść w nim najważniejsze informacje i zachęć kandydatów do aplikowania.
Niech Twoje ogłoszenie wyróżni się w tłumie. Śmiało, lecz z umiarem, używaj emotikon i dodaj grafikę do przyciągnięcia wzroku. Zdjęcie może być powiązane z ofertą pracy, ale też może przedstawiać coś śmiesznego lub lekko kontrowersyjnego (w tym przypadku warto dodać, że zostało to zrobione celowo, właśnie dla przyciągnięcia uwagi).
Pamiętaj przy tym, aby treść dopasować do swoich odbiorców. Ogłoszenie o pracę na Facebooku powinno wpisywać się w Tone of Voice Twojej marki i jak najlepiej odpowiadać na grupie docelowej.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Ilość znaków: /200